To sou mi teda fóóórky.....
Při zkoušce orchestru si dirigent všimne, že violista a hobojista se na
sebe celou
dobu škaredě dívají. Zavolá si je tedy o pauze k sobě, a zeptá se jich:
"Co jste si udělali, že se na sebe pořád tak mračíte?"
Hobojista: "Ten violista je debil a nemehlo. Jak kolem mě procházel,
rozšlápl mi
všechny strojky."
Violista: "To nic není. Hobojista mi zase rozladil strunu, a nechce
říct kterou."
Chuck Norris dokáže zahrát flažolety na lesní roh.
Pokud Chuck Norris hraje na klarinet, nemusí transponovat party v
C-hlase.
Chuck Norris dokáže zahrát pianissimo na trumpetu.
Chuck Norris dokáže hrát na housle Montiho čardáš v alla breve, tempu
300, a navíc na
jedinou strunu.
Chuck Norris umí číst v barytonovém klíči.
Chuck Norris vynalezl trojkřížek.
Chuck Norris pozná rozdíl mezi cis a des.
Chuck Norris dokáže zahrát Cis dur bez jediného křížku.
Při zkoušce orchestru se ozývají podivné zvuky vycházející ze zadní
části orchestřiště.
Dirigent se rozhodne přijít tomu kloub. Prochází orchestrem a tu vidí
bicistu,
jak demoluje triangl. Zeptá se: "Co to proboha děláte?" - Bicista
odpoví:
"Tady v notách mám napsáno OHNE TRIANGEL..."
Baví se jeden konzervatorista, kterému se blíží absolvák ze skladby,
se svým spolužákem:
"Hele, prosímtě, já potřebuju pomoc! Musím do týdne složit nějakou
symfonii a za boha
nemůžu na nic dobrýho přijít... Mám strach že mě vylejou! Co mám
dělat??"
"Víš co zabírá? Vem nějakou symfonii svýho vyučujícího a přepiš ji
pozadu" radí
spolužák.
"Hele, to sem už zkoušel a vyšla mi z toho Novosvětská..."
Skladatel se táže mladé, začínající zpěvačky:
"Nechtěla byste se naučit některou z mých písní?"
"Ale mistře, já přece zpívám Vaše písně na Vašich koncertech!"
"To já vím. Ptám se Vás, zda byste se je nechtěla naučit."
Přijde smrtka do zkušebny a říká: "Nezabiju vás, když mě vysvětlíte,
proč bych neměla.
Zpěvák povídá: "Já jsem zpěvák, bez zpěvu a melodie by to v kapele
nešlo..!!"
Pak se ozve kytarista: "Já jsem kytarista, já tam dávám harmonii, beze
mě to taky nejde!!"
Pak basák: "no já jsem basák, basa tvrdí muziku přece..!!"
A pak přijde smrtka za bubeníkem:
"Co ty?"
...a bubeník: "No já mám auto a kdo by pak kapelu vozil na
koncerty..."
Violista navštívil koncert jednoho klavírního virtuóze. Po koncertě
přijde nadšený do
šatny, aby mistrovi popřál k bravurnímu výkonu. "Nejvíc se mi líbila
ta skladba,
která začínala trylkem," povídá klavíristovi. "Kterou myslíte? Já si
žádnou s trylkem
na začátku nevybavuju," říká klavírista.
"Myslím tuhle," povídá violista a zanotuje první dva takty "Pro
Elišku".
Zkouška orchestru. Flétnista dohraje na konec stránky "tarararara"
otočí "tarararara".
Dirigent: "Stop, stop, pane kolego, takhle by to nešlo. Musíte to
nějak vyřešit, třeba
hrajte zpaměti." Tak znova. Flétnista dohraje stránku "tarararara"
otočí a "tarararara".
Dirigent na to: "No tak, pane kolego, říkal jsem vám přece, že to máte
nějak vyřešit.
Tak poproste druhého flétnistu, ať vám to otočí." Flétnista: "Prosím
vás, byl byste
tak hodný..?" Druhý flétnista: "Ale ano, jistě, žádný problém." Tak
hrají znova.
Flétnista: "...tarararara - děkuji - tarararara..."
Sjedou se o prázdninách violisté na kurzech a proslechne se, že je mezi
nimi nějaký
starší, nevídaný génius, který dokáže zahrát šestnáctiny. Všichni jsou
z toho paf,
tak se domluví a večer za ním přijdou na hotel.
"Mistře, prosím Vás, vy prý umíte zahrát šectnáctiny, to je naprosto
fantastické,
nemůžete nám trošku zahrát. Jenom něco krátkého..."
Mistr se zdráhá: "No víte já bych moc rád, ale zrovna jsem schoval
nástroj a jsem
taky dost unavený, počkejte si na zítřek."
"Mistře, prosím, my Vás strašně obdivujeme, alespon něco krátkého."
Mistr se nechá ještě chvíli přemlouvat, pak vytáhne obřadně violu a
smyčec z futrálu
a povídá: "Dobře, tak já vám jednu šestnáctinu zahraji, kolegové."
Bubeník na zkoušce orchestru, protože má v partu plno pomlk, najednou
usne.
Vzbudí se a neví ve kterém je zrovna taktu, tak vší silou praští do
bubnu. BUM!
A dirigent na to: "CO JE? CO JE? KDO TO BYL?!"
(pozn. - dirigent se rovněž právě vzbudil.)
Jedeš v autě po silnici a na krajnici stojí dirigent a violista.
Kterého z nich
přejedeš první?
Samozřejmě dirigenta, protože první je POVINNOST a pak teprve
zábava...
Víte jaký je rozdíl mezi nočním pomočováním a trombonovým pianissimem?
Žádný. Obojí je tiché a trapné.
Jestlipak víte, v jaké tónině troubily trumpety v Jerichu?
No samozřejmě v d-moll, protože ty zdi pak byli zdemollovaný.
"Proč jsi přestal hrát na housle a začal hrát na klavír?"
"Protože z houslí mi padalo pivo..."
Víte, proč violisti chodí neradi na hřbitov?
Protože je to tam samej křížek.
Jak donutíš rockového kytaristu, aby zpomalil?
Položíš před něj noty.
Jak poznáte,že je podium rovně?
Bubeníkovi tečou sliny z každého koutku rovnoměrně.
Koncem šestnáctého století se v italské Cremoně sešly tři známé rodiny,
které vyráběly
housle. Před obchodem z Arnatiu stála velká cedule: "Nejlepší housle v
Italii!"
Hned vedle, před domem Guarnieru, bylo na ceduli zlatým písmem:
"Nejlepší housle na
světě!" Na konci ulice byla dílna Antona Stradivariho, a na jejich
dveřích malá
cedulka: "Nejlepší housle v ulici."
Jeden hostinský se proslavil tím, že byl schopen bezvadně uhodnou IQ
svých hostů.
Jednoho večera přišel nový host a hostinský ho přivítal nadšeným
výkřikem: Vy musíte
mít IQ alespoň 140! Pak ho posadil k jednomu stolu, kde tento host
strávil příjemný
večer rozhovorem o kvantové fyzice a existenciální filozofii.
Druhého večera přišel opět nový host. Tentokrát mu hostinský hádal IQ
kolem 90 a
posadil ho ke skupince před televizí, kde se dotyčný zapojil do
diskuse o fotbale
a politice.
Třetího večera přišel muž, kterého hostinský odhadl na IQ 29. Chvíli se
zamyslel a pak
ho dovedl k malému stolku, kde už seděl jiný host.
Když šel po jisté chvíli okolo, zaslechl, jak se jeden ptá druhého:
"A jaké vy používáte držení - francouzské nebo německé?"
Víte, jaký je rozdíl mezi dobrým a vynikajícím tubistou?
Dobrý tubista hraje: b(é)-(e)f,b-f,b-f,b-f...
Vynikající tubista hraje: b-f,b-f,b-f,b-f-g-a,b-f,b-f....
- Víte jak získat milion hraním jazzu?
- Začít se dvěma miliony...
Co mají společného blesk a violistův prst?
Ani jeden se zpravidla netrefí do jednoho místa dvakrát...
Proč na koncertě nehraje bubeník? Protože má v partu pomlky.
Proč však nehraje violista? Protože má v partu dvaatřicetiny.
Víte, kolik toho musí valašský muzikant vypít, aby měl v krvi půl
promile alkoholu??
Tři dny nic!
Přijde hornista na zkoušku filharmonie. Sedne k notám a co nevidí -
pořád samé pauzy,
jen občas nápis "ohni se". Tak tedy hrajou a hrajou, hornista počítá
pauzy,
a když je to psáno, ohne se. Pak ho napadne, co se stane, když se na
daném místě
neohne. Orchestr hraje stále dál, až dojdou opět k místu, kde má
hornista napsáno
"ohni se". Neohne se...
... a v tu chvíli dostane snižcem do hlavy.
Víte, jaký je rozdíl mezi akordeonem a cibulí?
Žadný, u obojího se brečí...
Může hrát ruský akordeonista střízlivý a v teple?
Může, ale ještě se to nikdy nikomu nepovedlo.
Jaký je rozdíl mezi akordeonistou a teroristou?
Terorista má aspoň nějaké přívržence.
VIOLISTOVO DESATERO!!!!!!
1) Viola do levé, smyčec do pravé.
2) Když hoboj zahraje "á", přejeď smyčcem po všech strunách.
3) Když uvidíš na začátku nápis VIVACE nebo PRESTO, omluv se a dlouho
navštěvuj toaletu.
4) Před skokem do polohy se nezapomeň pojistit.
5) Když uvidíš dvě šestnáctky za sebou, tak nezmatkuj a zahraj aspoň
jednu.
6) Uvidíš-li více než dvě šestnáctky za sebou, tvař se, že má první
viola sólo.
7) Stále se usmívej na dirigenta, i když se ztrácíš v partu.
8) Když uvidíš - nedej Bože - houslový klíč, nenápadně přendej noty na
pult
nejbližšímu sekundistovi (vpravo).
9) Když řekne dirigent "violy samy",odlož violu na kolena a dej ruce
vzhůru.
10) Vždy se drž hesla :"Dvakrát měř a jednou řež".
DEFINICE
Smyčcový kvartet:
Dobrý houslista, špatný houslista a bývalý houslista si spolu s tím,
kdo nemá rád
houslisty, stěžují na skladatele.
Glissando:
Technika hry vyvinutá houslisty pro případ těžkých běhů.
Subito piano:
Příležitost pro některé jedince v orchestru stát se sólisty.
Risoluto:
Pokyn pro orchestr, aby se snažil vytrvale udržet správné tempo,
nehledě na to, co
dělá dirigent.
Senza sordino:
Upozornění pro hráče, že před několika takty zapomněli nasadit dusítko.
Vibráto:
Prostředek používaný zpěváky, aby zakryli, že zpívají falešnou notu.
Koloraturní soprán:
Zpěvačka, která má velký problém najít tu správnou notu, ale dosti
energie, aby
v hledání pokračovala.
Ad libitum:
Premiéra.
Kadence:
Část skladby, kdy každý doufá, že už sólista skončí, ale on to ještě
dlouho neudělá.
Příručka pro orchestrální hráče
Kdyby existovala nějaká základní příručka pro orchestrální hráče, měla
by obsahovat
pokyny nejen hudební, ale také návod, jak si udržet hráčskou hrdost
před dirigentem.
Tato příručka je určená mladším hráčům, jejichž schopnosti vydráždit
dirigenta až k
nepříčetnosti ještě nejsou patřičně rozvinuté.
1. Nikdy nebuď spokojený s áčkem. Když se budeš přiměřeně rozčilovat
nad tím, že je
buď příliš nízké nebo příliš vysoké, úspěšně to odvede pozornost z
dirigentského
stupínku a soustředí ji tam, kam patří, tedy na Tebe.
2. Když si upravuješ notový stojan, dbej na to, aby ti jeho vrchní díl
odpadl a noty
se rozsypaly po podlaze.
3. Stěžuj si na teplotu v sále, osvětlení, přeplněné pódium nebo
průvan. Nejlépe tehdy,
když je dirigent pod časovým tlakem.
4. Těsně před nástupem se dívej kamkoli jinam, jen ne na dirigenta.
5. Nikdy neměj dusítko, náhradní struny nebo plátky. Bicisté nesmí mít
nikdy všechny
paličky.
6. Požádej o přesazení. A žádej to často! Ať si dirigent uvědomí, že mu
prokazuješ
osobní laskavost, že vůbec hraješ.
7. Při každé možné příležitosti brnkej na struny, jako by sis
prověřoval ladění. Dělej
to především, když dirigent něco vysvětluje. Žestě: pouštějte dusítka
na zem.
Bicisté mají velké množství předmětů ke shození, ale bezkonkurenčně
nejlepší jsou
činely, protože se navíc můžou několik sekund kutálet.
8. Nahlas si vyfukuj vodu z klapek v každé pauze. (Horny, hoboje a
klarinety by toto
měly mít jako povinnou součást základního školení už od narození).
9. Dlouho poté, co se inkriminovaná pasáž hrála, se zeptej dirigenta,
zda tvoje CIS
bylo dostatečně čisté. Tento krok je velice účinný zejména pokud tato
pasáž CIS
neobsahuje nebo v ní vůbec nehraješ. Když tě dirigent nachytá, dělej,
že si opravuješ
chybu v partu.
10. Zásadně si nenos svoji tužku a když se dělají opravy, půjčuj si
psací potřeby od
všech sousedů.
11. Těsně po tom, co si celý orchestr opravil CIS na C se zeptej:
"Prosím Vás, já
tady mám CIS a nějak mi to nezní..."
12. Když předem zjistíš, že máš v partu chybu, dělej, jakoby nic a hraj
nesprávnou
notu co nejtišeji. Ve správné dynamice ji zahraj až na koncertě.
13. Když hudba vrcholí, přestaň hrát a dělej si (jako) poznámky do
partu, aby skladba
vyzněla prázdně a nezajímavě.
14. Kýchej a kašli zásadně v pianissimu anebo v generální pauze,
vzbuzuje to u
ostatních hráčů bujarou veselost.
15. Těsně po tom, co dirigent oznámí, že se hraje dva takty před číslem
12 a zdvihne
ruce, se zeptej: "Prosím Vás, odkud hrajeme...?"
16. Žestě a bicí: když Vám dirigent náhodou řekne, abyste hráli
silněji, okamžitě
zvedněte dynamiku o tři stupně. Ostatní: když Vám dirigent řekne, že
máte hrát
tišeji, jsou dvě možnosti: hrát úplně stejně jako předtím anebo nehrát
vůbec.
17. Počkej, až bude zkouška alespoň ve třetině, než oznámíš
dirigentovi, že nemáš noty.
18. Často se dívej na hodinky a kruť při tom nevěřícně hlavou.
19. Minimálně při každé druhé dirigentově poznámce ho informuj o výšce
svého platu
nebo honoráře. Když je to náhodou dobrý kšeft, tak mu vysvětli, kolik
bys mohl mít,
kdybys šel hrát totéž do Vídně.
20. Často opakuj dirigentovi: "Nepoznám, kde je první...". Všichni
dirigenti jsou
patřičně pyšní na svou taktovací techniku, tak se ji snaž napadat co
nejčastěji.
21. Zeptej se dirigenta, jestli slyšel, jak tuto skladbu dirigoval
Karajan
(Bernstein, Szell...) a vysvětli mu, že by si to měl poslechnout,
neboť tam jsou
některé momenty, ze kterých by se mohl přiučit. Skvělá otázka je také:
"Dirigujete
tuto skladbu poprvé...?"
22. Když se zkouší těžká pasáž, dělej grimasy a kruť hlavou, aby si
dirigent uvědomil,
že to není hratelné... ale neříkej ani slovo, jen ať se domýšlí.
23. Jestliže máš frázování a smyky úplně jinak než všichni ostatní,
hraj podle sebe
a neptej se dirigenta, zda to máš správně. Na to je čas v zákulisí
před koncertem.
24. Najdi si nějakou výmluvu, abys mohl odejít 15 minut před koncem
zkoušky... to
bezpečně zneklidní všechny ostatní a začnou se také balit.
25. Po koncertě během potlesku se nuceně usmívej nebo nasaď úplně
nepřítomný výraz.
Ještě lepší je nonšalantně odložit nástroj. Dej dirigentovi znát, že
tě zdržuje od
něčeho opravdu důležitého.
Komentáře
Přehled komentářů
Torsion bras de quelqu'un est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre determination bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-prix-en-suisse/
High blood pressure (hypertension)
(Ashullyphavy, 28. 7. 2018 9:29)
Compression est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-pas-cher-inde-horaire/
Rare Antediluvian Indian Secret agent Resets Blood Exigency
(AZesErrorY, 8. 10. 2018 4:58)